In februari volgend jaar zal Kalmar een onderdeel van cargotec vijf nieuwe elektrische straddle carriers afleveren op de MSC home terminal van Antwerpen.
De terminal die een joint venture is van PSA en Terminal Investment ltd, de terminaldivisie van MSC bestelde de straddle carriers in augustus en zal nog een zesde huren.
Die laatste straddle carrier is één van de nieuwste generatie met hybride aandrijving .
Volgens Kalmar ligt het brandstofverbruik van dit type 40% lager dan dat van een traditionele straddle carrier.
De MSC home terminal is een goede klant bij Kalmar. Er staan al 21 containerkranen van Kalmar en eerder dit jaar heeft de kranen bouwer nog zes portaalkranen verhoogd.
Het bedrijf leverde ook al zestig straddle carriers en deze zullen begin volgend jaar vervangen worden door de nieuwe types.
Met een jaarlijkse overslag van 4,6 miljoen teu is de MSC terminal niet alleen de grootste containerterminal van Antwerpen maar is dan ook de belangrijkste hub van de Zwitserse rederij MSC in Noord Europa.
Bron:NT
Geen opmerkingen:
Een reactie posten